Blog sklepu scrapbookingowego SCRAPKI.PL

środa, 8 lipca 2015

Mediowe eksperymenty Anai

Witajcie kochani :)
Dla tych, którzy już mnie trochę znają na pewno nie jest tajemnicą, że uwielbiam media oraz mediowe eksperymenty :)
A ponieważ jeszcze do piątku mamy specjalną wakacyjną promocję na produkty z działów Media, Maski i Embossing - postanowiłam przygotować dla Was notkę specjalną z prezentacją kilku mediowych sztuczek, które wykorzystałam ostatnio w swoim art journalu.
Nic wielkiego... ot - zabawy z mediami z założeniem, żeby wykorzystać je w trochę przewrotny sposób. To znaczy - trochę inaczej niż zazwyczaj :)
 
Na początek mgiełki i maski. Postanowiłam wykorzystać mgiełki jako akwarele.
Za pomocą maski nałożyłam na papier sporą ilość wody (tu użyłam pędzla wypełnionego wodą, ale możecie też użyć spryskiwacza).
Następnie za pomocą małego pędzelka delikatnie nakładałam mgiełki w miejsca wypełnione wodą. Jeśli połączycie kilka kolorów, możecie uzyskać piękne akwarelowe plamy z ciekawymi przejściami kolorystycznymi.


A może trochę na odwrót? Wzór z maski w kolorze białym i akwarelowe tło?
Na papier naniosłam przezroczyste matowe medium żelowe, żeby zachować kolor papieru. Możecie też w tym celu wykorzystać tusz do embossingu i bezbarwny proszek!


Kiedy medium wyschło, nałożyłam na papier sporą ilość wody i zaczęłam dodawać kolejne kolory mgiełek za pomocą pędzla. Zobaczcie jakie piękne akwarelowe rozmycia!
Kolor naniesiony na wzór z medium żelowego łatwo usuniecie za pomocą wilgotnej chusteczki. Najlepiej zrobić to już po wyschnięciu pracy :)
 
 
Trzecią stronę stworzyłam w trochę innej wariacji pierwszego sposobu. Chciałam pokryć całą stronę delikatnie rozmytym wzorem. Wykorzystując maskę spryskałam całą stronę wodą, a następnie mgiełkami w kolorze żółtym i niebieskim. Oczywiście tam, gdzie kolory mgiełek się połączyły zaczęły tworzyć się delikatne zielonkawe plamy. Aby trochę urozmaicić kolorystykę dodałam gdzieniegdzie za pomocą małego pędzelka plamy nieco ciemniejszej zieleni.
A następnie delikatnie usunęłam maskę :)
 

Kolejny etap to dodanie trochę ciemniejszych akcentów. Maski można też łatwo wykorzystywać z farbami. Aby uzyskać ładny cieniowany efekt najlepiej wykorzystać aplikator gąbeczkowy. Efekt będzie dokładniejszy niż przy nanoszeniu pędzlem.

 
Nie macie akurat farby w kolorze, który by Wam pasował? Żaden problem. Można łatwo stworzyć dowolny kolor wykorzystując na przykład białe gesso i mgiełki (albo jakiekolwiek inne kolorowe media). Pamiętajcie tylko, że kolor wyjdzie jaśniejszy. A im więcej mgiełek dodacie, tym farba wyjdzie rzadsza.


A może jesteście wielbicielami perełek w płynie? Ja mam całą kolekcję! I chociaż dodaję perełki do większości moich prac, wiele z nich nie jest nawet w połowie wykorzystana. Niektóre mają po 5-6 lat! Tak długo przechowywane perełki w płynie mogą zacząć gęstnieć i nie do końca spełniają swoją funkcję. Ale! Można je wykorzystać także jako perłowe farbki :) Wystarczy dodać odrobinę wody, dokładnie wymieszać i już mamy pięknie błyszczącą farbkę. W zależności od ilości dodanej wody możecie uzyskać bardziej lub mniej kryjący efekt. Czyż to nie piękne?
(A przy okazji - do malowania prostych kształtów jak prostokąty czy trójkąty możecie z powodzeniem wykorzystać zwykłą taśmę maskującą lub washi-tape).



A może trochę błyszczących chlapnięć? Nic prostszego!
Wymieszajcie wybrany kolor perełek w płynie z wodą, nabierzcie mieszankę na pędzel (najlepiej taki z dłuższym włosiem) i... po prostu chlapcie :)
 

Nic skomplikowanego, prawda? A tyle ciekawych efektów można uzyskać! 
Zauważcie, że w większości moich "sztuczek" wykorzystałam po prostu wodę :) 
  
Ciekawi jesteście, co powstało na tych mediowo-artystycznych tłach? Oczywiście wpisy do art journala. Zawsze powtarzam, że to najlepsze miejsce do eksperymentów.
Gotowe wpisy wyglądają tak:



 
I jeszcze kilka zbliżeń :) Gotowe wpisy po prostu wkleiłam do mojego ukochanego "Creative Journal" od Rangera. Muszę przyznać, że tak przechowywane wpisy wyglądają naprawdę fajnie. Sięgam do nich z ogromną przyjemnością :)
 



  
Mam nadzieję, że podobają się Wam zarówno moje wpisy, jak i mediowe eksperymenty :)
Pamiętajcie - media to przede wszystkim świetna zabawa i relaks :) Wiem, że czasem ogromny wybór i dziwne nazwy mogą przyprawić o zawrót głowy... Ale pamiętajcie, że każde medium da się wykorzystać na różne sposoby. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia :)

Pozdrawiam serdecznie
Anai

P.S. Serio - lećcie skorzystać z promocji :) Można tam wyszukać perełki w naprawdę okazyjnych cenach :D

Wykorzystane produkty:

4 komentarze:

Maguda pisze...

To takie inspirujące...a ten wpis z wiechciem białym i fioletobłekitem cudny!

Elżbieta pisze...

Pięknie wyszły te maziajki :)

Szafran pisze...

jestem zachwycona efektami! i dzięki wielkie za pomysły :) wiem już czego używam za mało w moich zabawach mediowych - wody :P

el pisze...

co tu sie działo

Prześlij komentarz

Będzie nam niezwykle miło, jeśli zostawisz swój komentarz - dziękujemy :)