Blog sklepu scrapbookingowego SCRAPKI.PL

poniedziałek, 19 grudnia 2016

Kalendarz biurkowy - kurs Nats

Hej!

Święta za pasem i trochę zapominamy o tym, że zbliża się przecież także Nowy Rok!

Dzisiaj pokażę Wam jak się do niego chociaż troszkę przygotować – pokażę Wam jak zrobić mały kalendarz biurkowy, który będzie cieszył Wasze oczy cały następny rok. ;)

Potrzebne będą:
  • beermata
  • sprężyna do bindowania
  • kalendarz do wydruku (przygotowałam dla Was specjalnie małe freebie – wystarczy pobrać klikając TUTAJ) – mój jest różowy tylko i wyłącznie dlatego, że zabrakło mi czarnego tuszu ;P
  •  papiery do scrapbookingu, oczywiście według uznania – ja wybrałam Simple Stories i Galerię Papieru, czyli moich tegorocznych ulubieńców. Polecam też wybierać papiery o gramaturze w okolicy 200 – nie pękają tak łatwo przy zginaniu tak łatwo jak te o większej gramaturze ;)
  • zwykły biurowy dziurkacz
  • i standardzik, czyli klej, nożyczki, linijka, ołówek, taśma washi
  • ewentualnie jakieś ozdoby jeśli macie ochotę :D
OK. Zaczynajmy!



Drukujemy kalendarz i tniemy go na pojedyncze elementy.  U mnie wymiar arkusika z jednym miesiącem wyniósł 12,5 cm x 8,7 cm.
 

Teraz zaznaczamy sobie otwory na dziurki – pamiętajcie, że odległość między każdą kreską powinna wynosić 1,3 cm, a od górnego brzegu do początku dziurki – 0,5 cm.
 

Dziurkujemy! Najpierw styczniową kartę, która posłużyła nam do wyznaczenia dziurek…


… a później resztę, traktując pierwszą stronę jak szablon. Możecie dziurkować nawet po kilka stron w zależności od grubości papieru.

Uwaga! Jeśli boicie się że coś Wam nie wyjdzie to najpierw wytnijcie ze skrawka kartonu wymiar karty i na niej stwórzcie szablon. ;)
 

Zabieramy się za postawę. Potrzebujemy teraz dwóch arkuszy beermaty o wymiarach 10 cm x 15 cm. Dziurki w obu arkuszach robimy układając na środku i dziurkując.
 

Po dziurkowaniu czas skleić całość. Do tego, oprócz dwóch arkuszy, w których wcześniej wykonaliśmy dziurki, potrzebny nam będzie jeszcze mniejszy, na którym będzie stała cała konstrukcja – u mnie ma on wymiary 10 cm x 7 cm.
 

Sklejamy całość taśmą washi pamiętając aby zostawić lekki odstęp między elementami. Oczywiście połączenie możecie też wzmocnić taśmą washi z drugiej strony – ja właśnie tak zrobiłam.
 

Docinamy papiery na oklejenie zewnątrz większe od arkusza beermaty o 1 - 2 cm aby swobodnie można było nimi obkleić całą bazę. Te do oklejenia wewnętrznej strony powinny być trochę  mniejsze.
 
   
Przed przyklejeniem dla ułatwienia warto przyłożyć beermatową konstrukcję, zaznaczyć ołówkiem miejsca zgięć i zbigować papier w tych miejscach papier.
 


No to kleimy! Na ten moment powinno się to prezentować właśnie tak.
 

Miejsca zgięć warto pogłębić linijką lub innym narzędziem o relatywnie tępej końcówce.
 

Wycinamy zakładki na rogi i już standardowo kleimy boki.
 


Tak to powinno wyglądać. Jeśli chodzi o naklejenie papierów na wewnętrzną stronę to tak samo najpierw przymierzamy, zaznaczamy ołówkiem miejsce zgięcia, bigujemy i dopiero później przyklejamy. ;)
Warto poświęcić na to trochę czasu aby wszystko dobrze się skleiło i oczywiście pamiętajcie, aby najpierw zrobić dziurki, a potem kleić kolejną warstwę. ;)
 
   
Ostatnim krokiem jest zamontowanie sprężyny. Grzebienie przekładamy od tyłu do przodu. Zresztą sami zobaczcie –  widok od przodu…
 

… i od tyłu. ;)

W tym miejscu chciałam Ci pogratulować – właśnie udało Ci się stworzyć piękny kalendarz! Na pewno rozjaśni Ci wiele szaro – burych dni w Nowym Roku. ;)

Zabaczcie, jak ostatecznie prezentuje się mój:
 


Ja postanowiłam dodać jeszcze stronę tytułową ale wy możecie ozdobić go mniej lub bardziej według własnego uznania. ;)
 

I trochę detali:
 




Mam nadzieję, że ten krótki kursik Wam się spodoba i jeszcze przed Nowym Rokiem skorzystacie z niego i zrobicie swoje własne wersje kalendarza. ;)

Życzę Wam wspaniałych, rodzinnych i klimatycznych Świąt! :*

Buziaki! :*

Nats

Wykorzystane materiały:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie nam niezwykle miło, jeśli zostawisz swój komentarz - dziękujemy :)