Blog sklepu scrapbookingowego SCRAPKI.PL

niedziela, 20 maja 2012

Jak One Scrapują - Betik - recycling


BETIK_SIGGIE

W dzisiejszym odcinku "Jak one scrapują" postanowiłam zachęcić was do recycligu czyli wykorzystania tego, co zazwyczaj ląduje w koszu. Główną rolę w dzisiejszym poście odegra... 



 ...pozostałość po dwustronnej taśmie klejącej (tej, którą możemy kupić w każdym supermarkecie).

Do czego można ją wykorzystać? Pomysłów jest pewnie mnóstwo... ja wykorzystałam do zrobienia pudełeczka.



Aby uzyskać taki efekt potrzebujemy:


Rolkę po taśmie, z której zdejmiemy resztki i 2 kółeczka (jedno na spód, drugie na wieczko). Ja wycięłam je z tektury za pomocą wykrojników ale z powodzeniem można poradzić sobie tylko z pomocą ołówka i nożyczek:)

Mając bazę najlepiej od razu przygotować sobie kolejne elementy: paski papieru potrzebne do oklejenia zewnętrznej i wewnętrznej strony naszego pudełka, 4 kółka tej samej wielkości co te wycięte z tektury i pasek papieru, który posłuży nam do oklejenia górnego kółka, z którego zrobimy wieczko. Może być wykończony ozdobnym dziurkaczem. Tak przygotowani przechodzimy do kolejnego etapu.


Oklejamy naszą bazę po taśmie (najlepiej od razu ze środka i z zewnątrz) oraz jedno z kółek (z obu stron) a następnie mocnym klejem (u mnie UHU) dość dokładnie posmarować brzeg taśmy i przyłożyć do kółka. Teraz kładziemy na górę nasze drugie kółko i oklejamy naszym wcześniej przygotowanym paskiem papieru w sposób jak na zdjęciu powyżej.


Powstało nam wieczko, które teraz możemy okleić z jednej i drugiej strony. Teraz nie zostało nam nic innego jak puścić wodze naszej fantazji i ozdobić pudełko wg naszych upodobań. Moje wygląda tak:






Uwielbiam kiedy z niczego można zrobić coś:) Mam nadzieję, że choć niektórych z was udało mi się zainspirować do sięgania po z pozoru nieprzydatne rzeczy.

Betik

A oto użyte materiały:

8 komentarzy:

KOLOROWY ptak pisze...

pomysł genialny!!! a efekt końcowy przepiękny!

Makola pisze...

Świetny pomysł! Koniecznie muszę go wypróbować! ;)

Ajgacia pisze...

cudenko - zwracam uwage na te białe brudzenia.. coraz blizej mi do zakupu preparatu gesso :->>>

Zanka pisze...

Cos przepieknego!!! A Twoja pomyslowosc nie przestaje mnie zadziwiac:)

Werciakol pisze...

Cudne te pudełko:D

Marta - Martenka pisze...

Wow! Cudne pudełko!
Dziękuje za kurs, na pewno wykorzystam :)

Ania S pisze...

Genialne!

Drycha pisze...

świetny pomysł!!!:)

Prześlij komentarz

Będzie nam niezwykle miło, jeśli zostawisz swój komentarz - dziękujemy :)