Blog sklepu scrapbookingowego SCRAPKI.PL

środa, 23 października 2013

Tydzień Inspiracji - Gra w kolory - odsłona 5 - ostatnia


Jak już wiecie w tym miesiącu nasz tydzień inspiracji dotyczy naszych ulubionych kolorów. Otóż - nie umiem wskazać jednego :) Uwielbiam wiele kolorów. Ulubieńcy mieszają się ze sobą, łączą, zmieniają w zależności od pory roku, dnia, nastroju itp. Ale ponieważ trzeba było wybrać jeden, a inne najbardziej ulubione kolory zostały już wybrane przez moje koleżanki z DT - tym razem postawiłam na fiolet :)
Moja bliska znajomość z fioletem trwa od wielu lat. Lubię go we wszystkich odcieniach - od tych jaśniutkich, po całkiem ciemne. Nie jest to najłatwiejszy kolor - zwłaszcza do fotografowania ;) Ale zdradzę Wam pewien sekret - świetnie pasuje do zielonych oczu ;)


Na potrzeby tej notki stworzyłam fioletowego taga. Rzadko trzymam się jednego koloru w całej pracy - tutaj także dodałam trochę bieli i czerni dla kontrastu i odrobinę różu dla ożywienia kolorystyki. Fiolet pozostawiony sam sobie mógłby bowiem sprawiać trochę smutne wrażenie.


Nie wiem, czy wiecie, ale jest stosunkowo mało papierów scrapowych w fiolecie. Jako jego wieloletnia fanka zadbałam jednak o to, żeby mieć zawsze jakiś pod ręką ;) Co najmniej dwa odcienie fioletu znajdziecie w nieco już zapomnianej, ale wciąż jednak mojej ulubionej kolekcji "All I ever" :) Bazę taga stworzyłam natomiast sama - użyłam tuszu Distress w dwóch kolorach na białym papierze akwarelowym. Dobrym sposobem jest też barwienie elementów za pomocą mgiełek (w ten sposób zabarwiłam dwa mniejsze kwiatki). Można tez wykorzystać masę plastyczną Marthy Stewart i stworzyć sobie dodatki w kolorach, jakie tylko sobie wymarzycie :)


We wszystkich moich pracach staram się akcentować brzegi poszczególnych elementów, ale w przypadku takich monochromatycznych prac jest to szczególnie istotne. Nie chcemy przecież, żeby wszystko zlewało się w wielką jednobarwną plamę. Większość brzegów pokryłam więc cieniutką warstwą białej farbki Perfect Pearls. Należy bowiem pamiętać, że to nie tylko świetne medium do tworzenia moich ulubionych kropelek, ale też po prostu perłowa farba. Można ją nakładać bezpośrednio z buteleczki (jak różowe akcenty na listkach), a można delikatnie rozmazywać palcem - tak czy siak dobra zabawa gwarantowana ;)


Oczywiście nie mogło tu zabraknąć kolejnego mojego ulubionego medium - Glimmer Mistów. Ciemny kolor "Deep Plum" wydał mi się zbyt intensywny, żeby pokrywać nim całe elementy - za to świetnie sprawdził się do delikatnego pochlapania mojego taga. Ciemne błyszczące fioletowe chlapnięcia to taka moja kropka nad "i" :)

Mam nadzieję, że mój ulubiony fiolet choć odrobinę Was zainspirował i spojrzycie na niego łaskawym okiem :)
Pozdrawiam
Anai

I moja lista materiałów:

I to już ostatnia z naszych inspiracji w tym tygodniu. Mamy nadzieję, że dla Was także to wyzwanie okazało się (lub okaże :)) świetną zabawą. Przypominamy, że jeszcze do niedzieli czekamy na Wasze prace stworzone z myślą o naszym Tygodniu Inspiracji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie nam niezwykle miło, jeśli zostawisz swój komentarz - dziękujemy :)