Blog sklepu scrapbookingowego SCRAPKI.PL

sobota, 15 października 2016

Mediowy tutorial JaMajki

Witajcie!
Dziś mam dla Was tutorial na tagi z fakturą i kolorem. Chciałabym pokazać Wam, jak wyglądają poszczególne media z zestawu Mixed Media Essentials z serii art basics Finnabair - zanim wyschną, po wyschnięciu i po pokryciu ich kolorem. Mam nadzieję, że to pomoże Wam w podjęciu decyzji co do wyboru danego preparatu - jakie efekty możecie osiągnąć i co dalej z danym preparatem robić.


Tagi wycięłam z tektury introligatorskiej.


Pokryłam je warstwą białego gesso.


Po wyschnięciu warstwy gesso  pastę modelującą nałożyłam przez maskę.
 

Tutaj możecie zobaczyć, jak wyglądają preparaty zaraz po nałożeniu na warstwę gesso i po wyschnięciu. Warto zobaczyć, jaka jest różnica, bo konsystencja i wygląd preparatu nie zawsze dają nam wyobrażenie, co dzieje się po wyschnięciu.
 

Preparat o fakturze piasku (Texture paste white sand) pokryłam dodatkowo warstwą gesso, bo widać, że po wyschnięciu ma dość krystaliczny i transparentny wygląd. Dzięki temu powierzchnia będzie gotowa do przyjęcia innych mediów.
 

Dodałam kolor z pomocą mgiełek Lindy's Stamp Gang. Dodałam rozpryski i inne dekoracyjne efekty.
 

Po wyschnięciu warstwy koloru dodałam elementy papierowe, kwiatki, tekturki i napisy.
 

Tag niebieski pokryty został pastą pękającą. Kolor wnika w spękania i pięknie je uwydatnia.
 


Różowy tag został pokryty pastą o fakturze piasku (i dodatkowo warstwą gesso, dzięki temu lepiej przyjmuje kolor).
 


Tag fioletowy został udekorowany wzorem z pomocą maski i pasty modelującej. Jak widać kolor osadza się dookoła wzoru i uwydatnia ciekawe faktury i wzory.
 


Mam nadzieję, że mój foto tutorial dał Wam jakieś wyobrażenie o wyglądzie i możliwościach danych preparatów. Oczywiście można je połączyć na jednej pracy, co da jeszcze ciekawsze efekty i więcej możliwości wyrazu :)
 

Miłego weekendu :)
JaMajka

Wykorzystane produkty:

1 komentarz:

Prześlij komentarz

Będzie nam niezwykle miło, jeśli zostawisz swój komentarz - dziękujemy :)